MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN VRANCEA
GRĂDINIŢA CU P.P. NR. 18
FOCŞANI-VRANCEA
Str. Popa Şapcă, nr. 4
Nr. 348/ 26.04.2016
RAPORT FINAL
PROGRAMUL „SĂ ŞTII MAI MULTE , SĂ FII MAI BUN !”
1.Denumirea unităţii de învăţământ: GRĂDINIŢA CU
P.P. NR. 18 FOCŞANI
2. Numărul de
activităţi derulate: 5(cinci) activităţi
3.Tipul de activităţi derulate:
activiate de educaţie pentru sănătate-întâlnire
cu medicul stomatolog , vizită la cabinetul stomatologic;
concurs de
dans modern/sportiv;
vizită educativă la
... Biserică ,, Sf. Nicolae”, Cinematograful
Balada , Mănăstirea Vărzăreşti;
vizionare teatru de
păpuşi;
activitate de educaţie
artistico-plastică / practică.
4. Resursele implicate : 21 cadre
didactice, 270 preşcolari , 80 părinti.
5.Parteneri
implicaţi
:
Clubul
de dans sportiv ,,Dance for All” , instructor-
antrenor internaţional : Nicu Dirilie;
Clubul
de dans modern ,,Armonia”,
instructor- profesor : Necula Violeta;
Cabinet stomatologic ,, Pro Ordodontie ‘’–Dr. Marinescu Radu şi Marinescu Andrei
şi cabinet stomatologic ,,Dent Ca SRL
“-Dr. Dochioiu Dorina.
Trupa de teatru de păpuşi ,,Magic” Bacău
Biserică ,, Sf. Nicolae”;
Cinematograful Balada ,;
Mănăstirea Vărzăreşti.
6.Menţionarea
spaţiilor de desfăşurare a activităţilor :
·
Grădiniţa cu P.P. Nr. 18, Focşani ;
·
Cabinetul medical ,,Pro Ortodonţia “ şi ,,Dent Ca SRL”;
·
Cinematograful Balada;
·
Mănăstirea Vărzăreşti.
7.Obiectivele urmărite:
a. Formarea unei atitudini pozitive şi responsabile fată de sănătatea sa şi a celor din jur , a
unui stil de viată sănătos ;
b. Educarea unui
comportament civilizat într-o sală de teatru de păpuşi;
c. Încurajarea preşcolarilor pentru a exprima
opinii şi stări sufleteşti proprii prin mişcare şi pentru motivarea lor, într-o
competiţie sportivă;
d. Dezvoltarea unor sentimente specifice şi a
dorinţei de a practica sportul, pentru sănătate ;
e. Formarea virtuţiilor creştine şi consolidarea comportamentului
moral-religios;
f. Cunoaşterea unor elemente simple de religie şi
cultură religioasă prin activităţi
art.plastice şi practice;
g. Dezvoltarea
capacităţii de a se exprima prin diferite forme de comunicare;
h. Dezvoltarea abilităţilor de interacţiune socială;
i. Valorificarea
talentului şi a aptitudinilor artistice ale elevilor .
8. Modalităţi de
evaluare a activităţilor:
Fotografii
Expoziţie cu lucrările
copiilor
Album foto
Lucrări realizate de copii
Impresii ale copiilor
Aprecieri colective si
individuale
9.Rezultate înregistrate:
·
Formarea deprinderilor de a lucra în echipă;
·
Descoperirea unor aptitudini noi;
·
Relaţionarea armoniasă cu cei din jur;
·
Dezvoltarea abilităţilor practice;
·
Îmbogăţirea orizonturilor culturale;
·
Premii la nivelul fiecărei grupe .
10.ANALIZA SWOT:
a.Puncte tari:
Experienţă în domeniul activităţii educative şcolare şi
extraşcolare;
Personal didactic calificat, cu competenţe necesare
evaluării şi valorificării valenţelor educative derivate dintr-o problematică
educativă diversă;
Rezultate bune ale copiilor la manifestările educative
locale, judeţene, regionale şi naţionale;
Mediatizarea activităţilor extraşcolare şi
extracurriculare în comunitate , prin spectacole, concursuri, competiţii pentru copii;
Colaborarea eficientă dintre cadre
didactice, copii, elevi şi instituţiile partenere;
Abordarea creativă şi interactivă a activităţilor derulate;
Desfăşurarea unor activităţi plăcute şi relaxante dar şi instructive.
b. Puncte slabe:
·
Fonduri
insuficiente pentru desfăşurarea activităţilor educative şcolare şi
extraşcolare;
·
Lipsa unei sali
de spectacol în grădiniţă necesara desfăşurării
activităţilor culturale;
c. Oportunităţi:
Deschiderea activităţii educative spre implicare şi
responsabilizarea în viaţa comunităţii;
Diversificarea ofertei educaţionale, creşterea calităţii
actului educaţional prin perspectiva descentralizării şi a concurenţei pe piaţa
educaţiei;
Valorificarea potenţialului creativ al prescolarilor prin
iniţierea de noi proiecte educative şi asumarea de roluri;
Interesul
copiilor de a se implica în cât mai multe activităţi extraşcolare;
Ieşirea din tiparul curricular.
d. Ameninţări:
·
Absenţa cadrului
legislativ care reglementează şi certifică activitatea educativă şcolară şi
extraşcolară;
·
Dezavantajul creat
de programele şcolare încărcate care nu permit dezvoltarea componentei
educative;
11.Recomandări, sugestii:
Organizarea unor
astfel de concursuri la nivel judeţean;
Atragerea de sponsori în organizarea unor astfel de
activităţi ;
Implicarea reprezentanţilor comunităţii locale;
Desfăşurarea acestor tipuri de
activităţi într-o sala de spectacol.
Director, Responsabil Comisie metodică
Prof.
Dima Gigea Prof. Avram Loredana Prof. Petrea Nicoleta